بررسی واکنش بین تئوفیلین و پروپیولات ها در حضور تری فنیل فسفین

پایان نامه
چکیده

واکنش بین تئوفیلین و پروپیولات ها درحضور تری فنیل فسفین به عنوان یک روش ساده و تک ظرفی برای سنتز متیل2و3 - بیس (1و 3 دی متیل – 2و 6 دی اکسو - 2 و6 دی هیدرو 1 h - پیورین 7 (6 h )ایل) پروپانوات با راندمان بسیار خوب مورد بررسی قرار گرفت. به طور خلاصه واکنش تئوفیلین با پروپیولات ها در حضور تری فنیل فسفین به عنوان یک روش تک ظرفی قابل قبول برای تهیه متیل2 و3 - بیس (1 و3 دی متیل - 2 و6 دی اکسو - 2 و6 دی هیدرو 1h - پیورین 7 (6h )ایل) پروپانوات مطرح می شود. از محاسن دیگر روش حاضر اینکه نه تنها واکنش تحت شرایط خنثی انجام می گیرد? بلکه مواد و واکنش گرها بدون هرگونه فعال سازی یا تغییر با هم مخلوط می شوند. به محلول حاوی تئوفیلین (2mmol) و تری فنیل فسفین (1mmol) در حلال استونیتریل (10ml) که در حال به هم خوردن است، آلکیل پروپیولات (1mmol) در استونیتریل (2ml) به آرامی در دمای محیط اضافه شد و سپس مخلوط واکنش به مدت 24 ساعت به هم زده شد و سپس حلال واکنش را تبخیر کرده و رسوب به دست آمده توسط دی اتیل اتر شستشو داده شد.

منابع مشابه

بررسی واکنش بین بنزوتری آزول و استرهای استیلنی در حضور تری فنیل فسفین،تری فنیل آرسین و تری فنیل آنتیموان

واکنش بین بنزوتری آزول و دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات با استرهای استیلنی در حضور تری فنیل آرسین و آنتیموان به صورت یک روش ساده و تک ظرفی برای سنتز دی آلکیل 2- (1 h – بنزو [d] [3,2,1] تری آزول – 1 – (ایل) فومارات استخلاف شده و پایدار با راندمان بالا مورد بررسی قرار گرفت .

بررسی واکنش بین تیوفنول و استرهای استیلنی در حضور تری فنیل فسفین،تری فنیل آرسین و تری فنیل آنتیموان

واکنش بین تیوفنول و دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات با استر‏های استیلنی در حضور تری فنیل آرسین و آنتیموان به صورت یک روش ساده و تک ظرفی برای سنتز دی آلکیل بنزو تیوفن -2و3 دی کربوکسیلات استخلاف شده و پایدار با راندمان بالا مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی واکنش بین ?-نفتول و استرهای استیلنی در حضور تری فنیل فسفین,ترب فنیل آرسین و تری فنیل آنتیموان

واکنش بین- ?نفتول ها ،استرهای استیلنی و تری فنیل فسفین،تری فنیل آرسین،تری فنیل آنتیموان به عنوان یک روش ساده و تک ظرفی برای سنتز مشتقات دی آلکیل 2-(2-متیل نفتالن -1-یل)4-اکسا پنتا -2-انوات با راندمان بسیار خوب مورد بررسی قرار گرفت.

واکنش n- فرمیل اوره باdmadدر حضور تری فنیل فسفین

واکنش بین n- فرمیل اوره، dmad و تری فنیل فسفین در اتیل استات به صورت یک روش ساده وتک ظرفی برای سنتز ایلید های استخلاف شده وپایدار باراندمان بالا مورد بررسی قرار گرفت.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد - دانشکده شیمی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023